وب سایت سیدرضا جمشیدی

معلمی که مسئولیت اجتماعی را به خوبی نشان می دهد؛مسئولیت اجتماعی ، اقدام مسئولانه است + فیلم

«رسانه مسئولیت اجتماعی»- سید رضا جمشیدی:مسئولیت اجتماعی اقدامی است که بر اساس اخلاق افراد جامعه شکل می‌گیرد و بر اساس  تعهدات افراد جامعه  فراتر از وظایف قانونی است که  به آن عمل می شود.
در جامعه شاهد این هستیم که افراد مختلفی از اعضاء جامعه با اقدامات مسئولانه ، فرهنگ مسئولیت پذیری را به عمل نشان می دهند.
روزانه شاهد اقداماتی از شهروندان و مسئولیت هستیم که نشان از مسئولیت اجتماعی آنها به جامعه و افراد تحت ناثیر انها است.
فردی ، نابینایان را در محل پر خطر حمایت می کند ‌پلیسی سنگ بین جاده را از خیابان بر می دارد به کودکان کار اهمیت می دهند ، زمان حادثه مسئول مربوطه با به خطر انداختن جان خود تعدادی از شهروندان را نجات می دهد و فردی با فریاد و اعلام سیل جان ساحل نشینان رانجات می دهد که  تعداد این موارد کم نیست.
فیلم منتشر شده معلمی را نشان می دهد که در بستر بیماری و در بیمارستان نقش معلمی و آموزشی و مهمتر از آن تربیتی را به دانش آموزان آموزش می دهد.
این معلم با اخلاق و مسئولیت پذیر هیچ تکلیف قانونی در زمان بیماری در قبال دانش اموزان ندارد.
با این وجود با نگرانی از وضعیت تحصیلی دانش آموزان در بین استراحت در بیمارستان به دانش آموزان دیکته می گوید و مهم تر از آن به دانش آموزان روش و تعهدات مسئولانه فراتر از قانون را آموزش می دهد.
بدون تردید این گونه رفتار به مخاطبان و شاگردان درس مسئولیت پذیری را آموزش می دهد.
امروز در جامعه نیاز به پرورش بیش از آموزش اهمیت پیدا کرده و نیازمند معلمانی هستیم که به تربیت و پرورش اهمیت بدهند.
رسانه مسوولیت اجتماعی وظیفه خود می داند با بازنشر محتواهای مسئولانه این فرهنگ حسنه را در افکار عمومی  منتشر و توسعه دهد. به امید آن روزی که شاهد اقدامات بی شماری در این زمینه باشیم.
«رسانه مسئولیت اجتماعی»برای این معلم ارزشمند کشور عزیزمان آرزوی سلامتی و تندرستی دارد و از این اقدام مسئولانه ایشان قدردانی می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.